24
ΣΕΛΙΔΕΣ

με 
συνέπεια και εγκυρότητα
ΕΤΟΣ 44ο Τρίτη 9 Απριλίου 2002 ΔΡΧ 255/ ΕΥΡΩ 0.75

ΣΕΛΙΔΑ 3

Όπως παρουσιάζει σήμερα η "Έρευνα"
Ο "Λαέρτης" στο 2ο ΤΕΕ
Πρόκειται για πρόγραμμα πιλοτικής αξιοποίησης δικτυακής και υπολογιστικής υποδομής στην τεχνική εκπαίδευση


Επίσκεψη των συντελεστών του έργου στο σχολείο

Του Αποστόλη Ζώη

Ένα από τα 15 Τεχνικά - Επαγγελματικά εκπαιδευτήρια, όπου γίνεται η εφαρμογή και η αξιολόγηση του έργου "Λαέρτης" είναι και το 2ο ΤΕΕ Τρικάλων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αφορά στην πιλοτική αξιοποίηση δικτυακής και υπολογιστικής υποδομής στην τεχνική εκπαίδευση. Το έργο Λαέρτης είναι ένα από τα έργα που υπάγονται στην ενέργεια Οδύσσεια. Στοχεύει να απαντήσει στο ερώτημα αν η εισαγωγή δικτυακών και υπολογιστικών τεχνολογιών στην τεχνική-επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει:
- στην εξοικείωση με σύγχρονες επαγγελματικές μεθόδους,
- στην προσέγγιση της σχολικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με την σύγχρονη επαγγελματική ζωή,
- στην εξοικείωση με τις έννοιες της διαρκούς μάθησης και συνεχούς ενημέρωσης. Το έργο Λαέρτης, στοχεύει στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), από όλους τους μαθητές και όλους τους καθηγητές και για όλες τις δράσεις της σχολικής ζωής καθημερινά σε 15 Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ) της χώρας.

Για το σκοπό αυτό το έργο παρέχει στα σχολεία του: εργαστήρια υπολογιστών, σύνδεση στο διαδίκτυο και στο δίκτυο των σχολείων της χώρας (EDUNET), εργαλεία λογισμικού, κατάλληλα επιλεγμένα ή/και σχεδιασμένα για τις ανάγκες των ΤΕΕ, ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τέλος καθημερινή τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων.
Το έργο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2000 και συνεχίζεται μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2002, εξασφαλίζοντας έτσι δύο σχολικά έτη εφαρμογής στα συμμετέχοντα σχολεία.

To 2o ΤΕΕ Τρικάλων είναι ένα από τα 15 Τεχνικά-Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια όπoυ γίνεται η εφαρμογή και η αξιολόγηση του έργου.

Τα 15 αυτά Τ.Ε.Ε ανήκουν στις περιοχές Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Τρικάλων και Σερρών.

Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πραγματοποιείται ενδοσχολικά. Το ρόλο των επιμορφωτών έχουν αναλάβει εκπαιδευτικοί ΤΕΕ, διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι επιλέχθηκαν μετά από ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αξιολόγηση από το ΥπΕΠΘ. Υπάρχουν συνολικά 15 επιμορφωτές, οι οποίοι επισκέπτονται σχολεία του έργου σε εβδομαδιαία βάση, προκειμένου να επιμορφώσουν τους συναδέλφους τους στη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδακτική διαδικασία. Εκτός από τις επιμορφωτικές επισκέψεις τους οι επιμορφωτές φροντίζουν και για τη συνεχή υποστήριξη των σχολείων που τους έχουν ανατεθεί καθώς και για την καθοδήγηση των καθηγητών στην πραγματοποίηση διδασκαλιών με χρήση ΤΠΕ.
Την επιμόρφωση των καθηγητών στο 2ο ΤΕΕ Τρικάλων έχει αναλάβει η καθηγήτρια Πληροφορικής του σχολείου Αβδελίδου Ελένη. Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου κάθε Δευτέρα και Τετάρτη.

Πειραματικές διδασκαλίες
Στο 2ο ΤΕΕ Τρικάλων πραγματοποιούνται πειραματικές διδασκαλίες στα πλαίσια του έργου "Λαέρτης". Οι διδασκαλίες γίνονται από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια και χρησιμοποιούν πλέον τους υπολογιστές ως ένα ακόμα βοηθητικό μέσο για να διδάξουν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους.
Οι πειραματικές διδασκαλίες πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή μαθητών του σχολείου από διάφορες ειδικότητες και τμήματα, χρησιμοποιώντας κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό που έχει αποσταλεί στο σχολείο για το σκοπό αυτό.
Επίσκεψη των συντελεστών του έργου "Λαέρτης" στο 2ο ΤΕΕ. Πρόσφατα τo 2ο ΤΕΕ Τρικάλων επισκέφτηκαν ο συντονιστής επιμόρφωσης του έργου "Λαέρτης" κ.Καρτσιώτης Θεόδωρος και η κα Μαυροπούλου Μαρία. Στα πλαίσια της επίσκεψης αυτής παρακολούθησαν και μαγνητοσκόπησαν την πειραματική διδασκαλία, που πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Γο1 του τομέα Οικονομίας-Διοίκησης. Οι επισκέπτες συζήτησαν με τους μαθητές και άκουσαν τη γνώμη τους σχετικά με τη χρήση των υπολογιστών στη διδασκαλία των μαθημάτων τους. Επίσης συζήτησαν με την επιμορφώτρια του έργου Αβδελίδου Ελένη καθώς και με το διευθυντή του σχολείου κ. Μπαντέκα Γρηγόριο και το σύλλογο των καθηγητών. Τα συμπεράσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά τόσο για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου στις επιμορφώσεις όσο και για την πρωτοβουλία τους για την πραγματοποίηση πειραματικών διδασκαλίων, οι οποίες γνωρίζουν μεγάλη ανταπόκριση από την πλευρά των μαθητών.







Έρευνα για το μέλλον του αγροτικού κλάδου
Ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Δημ. Τσιούτσιας
Τα μισά εδάφη στο νομό αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα


Γιατί μειώνεται το εισόδημα των Τρικαλινών αγροτών
Τι πρέπει να γίνει

Του Αποστόλη Ζώη

Μέρος 5ο
Τις δικές του ενδιαφέρουσες απόψεις κατέθεσε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Δημ. Τσιούτσιας, για το αγροτικό πρόβλημα του νομού και όταν το Σώμα συζητούσε γενικά το αγροτικό ζήτημα για την περιοχή μας. Ο κ. Τσιούτσιας επισημαίνει πως το πεδινό τμήμα του νομού μας έχει 342.000 ποτιστικά στρέμματα, με τεράστια προβλήματα για να προσθέσει:
"Από αυτά περίπου 50.000 στρ. είναι στην ευρύτερη περιοχή Φαρκαδόνας, και κατακλύζονται με τις βροχές κάθε άνοιξη στη σπορά και κάθε φθινόπωρο στη συγκομιδή. Είθισται μετά από κάθε πλημμύρα να κατεβαίνει στην περιοχή αυτή η πολιτική ηγεσία του νομού, για περαιτέρω "συμβουλές". Λύση όμως ακόμη δεν βρέθηκε. Επίσης εκτός από αυτή την περιοχή φέτος ειδικά, τα ίδια προβλήματα έχουμε και στα χωριά κατά μήκος του ποταμού Ληθαίου.

Προβληματικά εδάφη
Εκτός από τις δύο αυτές προβληματικές περιοχές των 110.000 στρ. περίπου υποστηρίζει ο κ. Τσιούτσιας, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία εδαφών περίπου 50-60.000 στρ. παθογενή (όξινα εδάφη) διάσπαρτα σε όλη την περιοχή του πεδινού τμήματος, με επίκεντρο φυσικά την περιοχή Καλαμπάκας (Βασιλική - Σαρακίνα - Περιστέρα - Μικρό Κεφαλόβρυσο - Μεγάλο Κεφαλόβρυσο).
Δηλαδή στα 342.000 στρ. γεωργικής γης που αρδεύεται στο πεδινό τμήμα, στο 50% περίπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με φυσικό επακόλουθο στην δραστική μείωση στο εισόδημα των μισών παραγωγών".

Ειδικές παρεμβάσεις
Σύμφωνα με το Νομαρχιακό Σύμβουλο κ. Δημ. Τσιούτσια, θα πρέπει να γίνουν ειδικές παρεμβάσεις για κάθε τομέα όπως:
1) Παθογενή εδάφη: Άμεση ενημέρωση των παραγωγών που εμπίπτουν σ' αυτή την κατηγορία, για βελτίωση, η οποία είναι απλή, εφαρμόσιμη και σχετικά με μικρό κόστος, περίπου (5-6.000 δρχ/στρ.).
Αξίζει να αναφερθεί εδώ ότι τα όξινα εδάφη εκτός από την χαμηλή ποσότητα και ποιότητα του κάθε προϊόντος που καλλιεργείται, δημιουργούν και περιβαλλοντικά προβλήματα.
2) Περιοχή κατά μήκος του Ληθαίου, η λύση είναι μία και γνωστή σε όλους, καθαρισμός της κοίτης του ποταμού.
3) Περιοχή Φαρκαδόνας - Ζάρκου - Πηνειάδας, εδώ πιστεύω ότι μόνο τα μικροφράγματα θα δώσουν την λύση, δηλαδή αναχαίτηση του νερού το πρώτο 48ωρο της πλημμύρας και μάλιστα όταν η πλημμύρα υπερβεί τα 70 χιλιοστά νερό στο εικοσιτετράωρο".






ΓΥΡΙΣΤΕ ΣΕΛΙΔΑ ->



Design by Omnicom
Eπιστροφή στο 2ο ΤΕΕ