Πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα η 1η συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο "C.H.A.N.G.E. - Cultural Heritage Activities and Nutrition in Global Environment" στο οποίο συμμετέχει το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων για τη διετία 2018-2020. Εκπαιδευτικοί από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Κροατία, Ισπανία, Φινλανδία, Πορτογαλία και Ελλάδα) βρέθηκαν στο κτιριακό συγκρότημα του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων από 12 μέχρι 16 Νοεμβρίου 2018 για να γνωριστούν από κοντά, να συνεργαστούν, να επιμορφωθούν και να οργανώσουν τα βήματα υλοποίησης του προγράμματος.
Ο βασικός σκοπός αυτού του Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι η εξοικείωση και η τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής τους, αλλά και η γνωριμία με τον πολιτισμό και την παράδοση των άλλων χωρών μέσα από τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών. Οι δραστηριότητες που θα οργανώσει ο κάθε εταίρος στο σχολείο, θα δώσουν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με τον ιστορικό, γεωγραφικό, γλωσσικό, χορευτικό, μουσικό και καλλιτεχνικό πλούτο των συγκεκριμένων χωρών.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι τα εξής:
- Osnovna skola Jurja Dobrile (Κροατία)
- SECCIÓN IES CLOT DEL MORO (Ισπανία)
- Alajärven yläkoulu / Alajärven kaupunki (Φινλανδία)
- Agrupamento de Escolas de Ponte de Sor (Πορτογαλία)
- 2ο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) Τρικάλων (Ελλάδα)
Συντονιστής του προγράμματος είναι το σχολείο από την Κροατία.
Κατά την έναρξη της συνάντησης, το κάθε σχολείο παρουσίασε πληροφορίες για τη χώρα του, την πόλη του, το εκπαιδευτικό σύστημα, τις δράσεις του και τις διακρίσεις του σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής του. Ο συντονιστής του έργου παρουσίασε τους στόχους, το περιεχόμενο και τα αναμενόμενα αποτελέσματα του προγράμματος. Μέσα από τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, καθορίστηκε ακριβές χρονοδιάγραμμα τόσο για τις μελλοντικές κινητικότητες μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και για την υλοποίηση των απαιτούμενων εργασιών και υποχρεώσεων των εταίρων.
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του 2ου ΕΠΑΛ, στις αίθουσες και στους εργαστηριακούς χώρους και συνομίλησαν με εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές δραστηριότητες σχετικά με τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων που θα αξιοποιηθούν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε η πλατφόρμα etwinning, εργαλεία συνεργασίας όπως το twinspace, δημιουργίας βίντεο, επεξεργασίας εικόνας και δημιουργίας ηλεκτρονικών κουίζ.
Καθώς το ευρωπαϊκό πρόγραμμα έχει πολιτιστικό περιεχόμενο, οργανώθηκαν κατάλληλες δραστηριότητες έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής μας. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πόλη των Τρικάλων και να απολαύσουν τα αξιοθέατά της, να ανεβούν στο Φρούριο, να περπατήσουν στο Βαρούσι και να περιηγηθούν στους δρόμους της με τη χρήση εφαρμογής (app) στο κινητό τους τηλέφωνο, με την οποία λάμβαναν οδηγίες και πληροφορίες, έβγαζαν φωτογραφίες και απαντούσαν σε ερωτήσεις κουίζ. Ξεναγήθηκαν στο Κτίριο των Παλιών Φυλακών με το Μουσείο Τσιτσάνη και το Οθωμανικό Λουτρό, όπου απέκτησαν γνώσεις για την ιστορία της περιοχής και τη μουσική παράδοσή της. Επισκέφθηκαν τα Μετέωρα καθώς και το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα όπου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες γνωρίζοντας στοιχεία της Ελληνικής γλώσσας, της Ελληνικής Εκπαίδευσης και του Ελληνικού Πολιτισμού. Τέλος, οι ξένοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ελληνικούς χορούς και να απολαύσουν την ελληνική κουζίνα.
H αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε απέδειξε την ικανοποίηση των συμμετεχόντων για τη φιλοξενία τους και την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών της πρώτης αυτής συνάντησης η οποία έγινε σε πολύ φιλικό κλίμα και αποτέλεσε την έναρξη ενός ακόμα ενδιαφέροντος ευρωπαϊκού προγράμματος στο οποίο θα συμμετάσχουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.
Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα C.H.A.N.G.E.
Φωτογραφίες
◄ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
|