MENU Τρίκαλα | | English


Αρχική




Βρείτε μας


Erasmus+ KA2 MEDE - 1η Συνάντηση (Τρίκαλα, Νοέμβριος 2018)

Πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα η 1η συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο "M.E.D.E. - Museum Education in a Digital Era" στο οποίο συντονιστικό σχολείο είναι το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων. Πρόκειται για ένα αξιόλογο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα που αφορά τη "Μουσειακή Εκπαίδευση στη Ψηφιακή Εποχή" και θα υλοποιηθεί τη διετία 2018-2020. Στην πρώτη συνάντηση, που διοργανώθηκε από το 2ο ΕΠΑΛ, συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από άλλες τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία, Λιθουανία, Ρουμανία και Ουγγαρία) οι οποίοι βρέθηκαν στα Τρίκαλα από 26 μέχρι 30 Νοεμβρίου 2018.

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να αυξηθεί η πολιτιστική συνείδηση των μαθητών και να στηριχθεί με καινοτόμες πρακτικές στην ψηφιακή εποχή. Η Πολιτιστική Κληρονομιά και ο Κόσμος των Μουσείων αποτελούν ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο για τα σχολεία διότι μπορεί να παρακινήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να διευρύνουν την άποψή τους για τον κόσμο και να οδηγήσουν σε πολιτιστική συνειδητοποίηση. Η υλοποίηση του προγράμματος θα προσφέρει ποικίλα διαπολιτισμικά παιδαγωγικά οφέλη καθώς θα βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν τα μουσεία και την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας, να αναπτύξουν καλλιτεχνικές και ψηφιακές δεξιότητες, ικανότητες επικοινωνίας, διασυνοριακής συνεργασίας και διαπολιτισμικού διαλόγου.

Τα σχολεία που συμμετέχουν στη σύμπραξη είναι τα εξής:
- Agrupamento de Escolas de Infias Vizela (Πορτογαλία)
- Vilniaus savivaldybes Grigiskiu gimnazija (Λιθουανία)
- Liceul Teoretic "Emil Racovita" (Ρουμανία)
- Budapesti Gazdasagi Szakkepzesi Centrum Karolyi Mihaly Ket Tanitasi Nyelvu Kozgazdasagi Szakgimnaziuma (Ουγγαρία)
- 2ο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) Τρικάλων (Ελλάδα)

Κατά την έναρξη της συνάντησης, το κάθε σχολείο παρουσίασε πληροφορίες για τη χώρα του, την πόλη του, το εκπαιδευτικό σύστημα, τις δράσεις του και τις διακρίσεις του σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο κτιριακό συγκρότημα του 2ου ΕΠΑΛ, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με μαθητές και καθηγητές του σχολείου, να επισκεφθούν τους εργαστηριακούς χώρους, τις αίθουσες, τη βιβλιοθήκη και να γνωρίσουν τη σχολική πραγματικότητα στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός και υπεύθυνη του προγράμματος Ευαγγελία Μπαρούτα παρουσίασε τους στόχους, τη φιλοσοφία του προγράμματος και τις δράσεις που πρέπει να γίνουν από τον κάθε εταίρο. Το έργο αυτό σχεδιάστηκε για να εκπληρώσει έναν κύριο στόχο: την ανταλλαγή καλών πρακτικών, τον πειραματισμό με νέες μεθόδους προσέγγισης της πολιτιστικής κληρονομιάς και του κόσμου των μουσείων μέσα και από την αξιοποίηση της ψηφιακής διάστασης της σύγχρονης εποχής. Γι' αυτό το λόγο, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές δραστηριότητες οι οποίες συμβάλλουν στην επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος μέσα από την αύξηση της γνώσης και τη βελτίωση των δεξιοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Στο εργαστήριο πληροφορικής ο εκπαιδευτικός Ευάγγελος Αβδελίδης παρουσίασε λογισμικά και ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές και καθηγητές για δημιουργία, επικοινωνία και συνεργασία, όπως η πλατφόρμα etwinning, εργαλεία δημιουργίας αφίσας, λογότυπου, ιστοσελίδας και εκπαιδευτικών ηλεκτρονικών κουίζ. Η εκπαιδευτικός Ελένη Αβδελίδου ανέλυσε θέματα που αφορούν τις κινητικότητες μαθητών και καθηγητών, την οργάνωση και την οικονομική διαχείριση του προγράμματος και παρουσίασε την πλατφόρμα Mobility Tool και εφαρμογές για διαδραστική περιήγηση και κυνήγι θησαυρού, που οδηγούν το μαθητή στην ανακάλυψη της γνώσης μέσα από μια διασκεδαστική διαδικασία με πολυμεσικό υλικό που αξιοποιεί το διαδίκτυο και τις φορητές συσκευές (tablets, smartphones). Επίσης, στο εργαστήριο του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες που σχεδίασαν οι εκπαιδευτικοί Στέργιος Στάμος και Ευαγγελία Σάρρου.

Σημαντικό στοιχείο του έργου είναι η επαφή με τον κόσμο των μουσείων και η σχεδίαση μουσειακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αποτελούνται από τρεις φάσεις (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη σε ένα μουσείο). Γι' αυτό το λόγο πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε δύο μουσεία της περιοχής μας, το Μουσείο Τσιτσάνη και το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας. Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το Δημαρχείο της πόλης, όπου τους υποδέχθηκε η Αντιπρόεδρος του Μουσείου Τσιτσάνη Βασιλένα Μητσιάδη και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο Κτίριο των Παλιών Φυλακών με το Μουσείο Τσιτσάνη και το Οθωμανικό Λουτρό, όπου η Μουσειολόγος Γρηγορία Καρατζούνη παρουσίασε πληροφορίες σχετικά με τη δημιουργία μιας μουσειακής γωνιάς και μιας μουσειοσκευής (museum kit). Την επόμενη μέρα, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα, όπου υλοποιήθηκαν εκπαιδευτικές δράσεις (προβολές, πειράματα, διαδραστικά παιχνίδια) με τη βοήθεια του ιδρυτή του μουσείου Παύλου Μπαλογιάννη και της Μαρίας Ντέλλα και οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν το ελληνικό αλφάβητο και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την ιστορία της περιοχής, την Ελληνική γλώσσα, την Ελληνική Εκπαίδευση και τον Ελληνικό Πολιτισμό.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε εκπαιδευτική δραστηριότητα γνωριμίας με την πόλη των Τρικάλων. Με τη χρήση εφαρμογής (app) στο κινητό τους τηλέφωνο είδαν την πόλη ως μουσείο, περιηγήθηκαν στους δρόμους της και απόλαυσαν τα αξιοθέατά της, ενώ λάμβαναν οδηγίες πλοήγησης και πληροφορίες, έβγαζαν φωτογραφίες και απαντούσαν σε ερωτήσεις κουίζ μέσα από μια διαδραστική και διασκεδαστική εμπειρία. Τέλος, η διαδικασία γνωριμίας με την περιοχή μας περιλάμβανε επίσκεψη στις Μονές Βαρλαάμ και Αγίου Στεφάνου στα Μετέωρα καθώς και στο Μύλο των Ξωτικών.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων τόσο για τις μελλοντικές κινητικότητες μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και για την υλοποίηση των απαιτούμενων εργασιών και υποχρεώσεων των εταίρων. Η πρόοδος των εργασιών θα παρουσιαστεί σε τρεις μήνες στην επόμενη συνάντηση στην Πορτογαλία.



Φωτογραφίες


◄ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

Υλοποίηση και Συντήρηση του Διαδικτυακού Τόπου:
Αβδελίδης Ευάγγελος, Αβδελίδου Ελένη
© Copyright 2001 - 2018