MENU Τρίκαλα | | English

Αρχική

Βρείτε μας

Περιβαλλοντική Επίσκεψη στην Κόνιτσα (Μάρτιος 2018)

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ 2ου ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. ΣΤΗ ΚΟΝΙΤΣΑ

Προορισμός μας η Ακριτική Κόνιτσα της Ηπείρου. Αναχωρήσαμε τη Τρίτη 27 Μαρτίου γεμάτοι προσδοκίες, ξεπερνώντας τις ανησυχίες μας για ακραία καιρικά φαινόμενα... Κάναμε τη πρώτη στάση μας στην όμορφη πόλη των Ιωαννίνων. Περιπλανηθήκαμε στα πλακόστρωτα σοκάκια της. Επισκεφθήκαμε τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αθανασίου, προσκυνήσαμε τον τάφο του Αγίου Γεωργίου του φουστανελά, καθώς και τον τόπο του μαρτυρίου του, έξω απο τα τείχη της παλαιάς πόλης.
Αποχαιρετήσαμε τα όμορφα Γιάννενα και κατευθυνθήκαμε προς Κόνιτσα. Στη διαδρομή μας κάναμε τη δεύτερη στάση στο μονότοξο γεφύρι της Κλειδωνιάς προκειμένου τα βλέμματά μας ν' ανταμώσουν τα γάργαρα νερά του Βοϊδομάτη (παραπόταμος του Αώου).
Το μεσημέρι φτάσαμε στην Κόνιτσα. Ένας από τους πρώτους στόχους μας ήταν να παραδώσουμε στο σπίτι φιλοξενίας για παιδιά «Κιβωτός του Κόσμου», τα πράγματα που συγκεντρώσαμε στο σχολείο μας. Η συγκίνηση μεγάλη για το έργο και την προσφορά των ανθρώπων της Κιβωτού στις πληγωμένες ψυχές των μικρών παιδιών που φιλοξενούνται στο σπίτι αυτό.
Κρατώντας βαθιά στη καρδιά μας τα όσα νιώσαμε στο ίδρυμα, φτάσαμε - πεζοπορώντας στα γραφικά δρομάκια της Κόνιτσας - στο σπίτι που μεγάλωσε ένας Άγιος του αιώνα μας, γέροντας Παΐσιος ο Αγιρείτης.
Το απόγευμα και αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενώνα του ΚΠΕ, η υπεύθυνη του κέντρου περιβαλλοντικής μας ξενάγησε στις όχθες του Αώου ποταμού και στο γεφύρι της Κόνιτσας. Αργότερα επιστρέψαμε στο χώρο φιλοξενίας, όπου έγινε προβολή βίντεο σχετικά με το θέμα του προγράμματος «παραδοσιακοί οικισμοί και γεφύρια της Κόνιτσας».
Την επόμενη μέρα 28 Μαρτίου και αφού περιμέναμε να διαλυθεί η ομίχλη για να γίνει πιο εύκολη η μετακίνησή μας, ξεκινήσαμε με προορισμό τα «Μαστροχώρια». Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα γνωρίζαμε τον πανέμορφο παραδοσιακό οικισμό Πυρσόγιαννη. Το τοπίο στη διαδρομή μας μαγευτικό! Όπου και να έστρεφες το βλέμμα σου συναντούσες τις κορυφές ψηλών βουνών...της χιονισμένης Τύμφης, του επιβλητικού Σμόλικα... Στη συνέχεια και κατά μήκος του Αώου ποταμού διασχίσαμε το δρόμο για την ιστορική μονή της Μολυβδοσκέπαστης, 400 μέτρα από τα Ελληνοαλβανικά σύνορα.
Το μεσημεράκι ενισχυμένοι από το γεύμα στο «καπνιστό τσουκάλι» και πάνω από όλα γοητευμένοι από όσα ζήσαμε και είδαμε πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Δε λησμονήσαμε να επισκεφτούμε επίσης, κάνοντας παράκαμψη, και το σπίτι φιλοξενίας για παιδιά στην Ακριτική Πωγωνιανή, η οποία βρίσκεται πάνω στα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Η πρώην γεωργική σχολή δώρισε το κτίριό της στα παιδιά της Κιβωτού και εκείνα έχοντας πια, μια ζεστή φωλιά και αγκαλιά...μεγαλούργησαν…
Η Κόνιτσα της Ηπείρου έγινε για μας ένας προορισμός που θα θέλαμε να πραγματοποιήσουμε ξανά!!!

Οι συνοδοί καθηγητές και μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.